Предмет: ПРАКТИЧНА НАСТАВА

Циљ предмета: Оспособљавање ученика за примену стечених знања у конкретним пословима образовног профила

Полазна основа: Службени гласник РС – Просветни гласник  бр. 20 од 20.новембра 2007. године, страна 18, 19

Препоручена  литература: Практична настава за саобраћајне школе. Младен Добрић и Мирјана Мердаревић

РазредТРЕЋИ

недељни фонд часова: 5  часа

годишњи фонд часова: 160 часова

 

Наставне теме /                             Фонд часова по темама

Садржаји по темама

Задаци

Начин остваривања  програма

Наставна средства

Напомена

  • Увод  (5 часа)

 

 

  • Припрема возила и документа

(10 часа)

 

 

 

 

  • Систем за управљање возилом

(25 часа)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Систем за кочење моторним возилом

(40 часа)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Систем еластичног ослањања

(15 часа)

 

 

 

 

 

 

 

 

  • РАм и каросерија моторних  возила

(10 часа)

 

 

 

 

  • Опрема возила

(20 часа)

 

 

 

 

 

 

 

  • Утврђивање техничке исправности моторних и прикључних возила

(35 часа)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • · Упознавање са наставним планом и прогрмом

 

  • · Док за возила.Упутство за руковање,одржавање. Сер књижица, колска књига.Саобраћ дозвола
  • · Сервисни радови. Нулти сервис, сервиси у гарантном року и текући сервиси
  • · Саставни делови уређаја за управљање моторним возилом и могући кварови
  • · Систем за управљање са пужним преносом, расклапање, делови. Кварови и оправке.
  • · Систем за управљање са зупчастом летвом. Расклапање, кварови и оправка.
  • · Серво уређаји (у систему управљања), расклапање, кварови и оправке.
  • · Преносне полуге, зглобови. Утврђивање и подешавање углова точкова
  • · Систем за кочење моторних возила и врсте кочница
  • · Механички систем за кочење, саставни делови, провера исправности, начин подешавања и оправке
  • · Хидраулични систем за кочење, примена, састани делови система, одржавање и оправке
  • · Пнеуматски систем за кочење, саставни делови система, кварови и начин оправке
  • · Диск и добош кочнице, примена, расклапање и склапање, кварови и оправке
  • · Поправка макете диск и добош кочнице са хидрауличним преносним механизмом
  • · Уређаји против блокирања АБС система
  • · Систем еластичног ослањања. Опруге, амортизери, ваздушни јастуци
  • · Хидраулични амортизери. Демонтажа са упознавањем саставних делова. Кварови и оправке
  • · Систем пнеуматског ослањања, саставни елементи, начин рада, могући кварови
  • · Рам и каросерија моторних возила. Упознавање са материјалима за израду рама и каросерије м. в.
  • · Упознавање са профилима и материјалима који се користе за израду рама и каросерије код бус. и кам
  • · Упознавање са опремом возила. Систем за загревање и вентилацију возила.
  • · Тахограф, функција, начин рада, очитавање података са тахографског улошка.
  • · Очитавање тахографског улошка
  • · Прикључни уређаји. Вучна кука,примена и практично упознавање
  • · Утврђивање техничке исправности од моторних и прикључних возила од значаја за безбедност саобраћаја
  • · Упознавање са уређајима за вршење техничког прегледа и начином рада на техничком прегледу
  • · Идентификација возила, провера издувних гасова код дизел мотора
  • · Провера издувних гасова код бензинских типова мотора, провера усмерености предњих точкова
  • · Провера силе кочења на ваљцима и израчунавање кочног коефицијента
  • · Уређај за проверу и контролу уређаја за управљање
  • · Уређај за проверу исправности светлосно сигналних уређаја и уређај за проверу бучности мотора

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Развити код ученика поузданост, прецизност и одговорност у раду
  • Развити код ученика радне навике, а у одређеном степену и вештине
  • Обњзбедити код ученика стицање основних знања за даље праћење науке у струци
  • Познавање:Начин рада СУС мотора: напајање, подмазивање и хлађење, рада система трансмисије, управљања, кочења, и њихово одржавање
  • Обучити ученике да рационално и економично користи сретства за рад

 

МЕСТО РЕАЛИЗАЦИЈЕ:

Саобраћајна радионица

ОБЛИК РАДА :

 

ОДЕЉЕЊЕ СЕ ДЕЛИ НА ДВЕ ГРУПЕ

 

 

МЕТОД  РАДА :

 

 

ПРАЋЕЊЕ НАПРЕДОВАЊА УЧЕНИКА И ОЦЕЊИВАЊЕ:

  • тестови знања и вештина
  • усмено испитивање
  • самостална излагања ученика
  • домаћи истраживачки задаци
  • листа провере вештина током процеса и на основу продукта – директно праћење формирања ставова и њиховог саопштавања и усмено и практично на моделима и склоповима возила

 

 

 

КОРЕЛАЦИЈА СА ДРУГИМ ПРЕДЕМТИМА

  • Мотори и моторна возила