Film

Top Panel

Izabrani maturski radovi 2015

Maturant: Džunić Predrag, IV-4, Elektrotehničar računara

Predmet: Programiranje
Tema: "Chat App"

 

Razvojno okruzenje koje je korisceno u izdradi ove apikacije se naziva “Microsoft Visual Studio 2013 Expres Edition”. To je alat firme Microsoft koji sluzi za pisanje tj. Kreiranje programa u jeziku C#. C#, objektno orjentisani jezik, je jedan od najzastupljenijih u svetu upravo zbog tog objektnog modela tj. Odgovara realnom svetu koji nas okruzuje.
Npr. Jedan automobile je Celina koja se sastji Iz mnogo podcelina tj. Delova kao sto su motor, kocioni sistem, sasija Itd. S tim da je za vecinu nas bitno da automobil izvrsava svoju osnovnu funkciju, a to je prevoz od tacke A do tace B. C# se ugleda na stvarni svet koristeci takozvane klase I objekte gde klase predstavaljju npr. Automobil kao koncept ili zamisao,a objekti predstavljaju neki konkretan automobile kao takav. 

Ova aplikacija namenjena je za komunukaciju izmedju 2 osobe,sa 2 radunara. Na pocetku,kao I kod svakog progama za komunikaciju morate napraviti nalog,registrovati se. Registracijom se otkljucavaju polje za pisanje poruke I dugme za slanje iste. Potom morate uneti IP adresu sa racunara osobe sa kojom zelite da komunicirate tj. Dopisujete se. Ispod toga nalazi se polje za port u koji se unosi odredjeni zeljeni port. Npr(Client1. IP = 192.168.1.1 Port: 100, Client2, IP = 192.168.1.2 Port: 101). Pored toga nalazi se dugne “Connect” koje kada se klikne ostvaruje vezu izmedju ta dva racunara I povezuje ih da bi mogle da se salju poruke. Aplikacija je napravaljena tako da sama cita IP adresu racunara tako da o tome ne morate voditi racuna.

chatapp

 

Attachments:
Download this file (Pesic Milan Maturski.doc)Pesic Milan Maturski.doc[ ]295 kB
Download this file (SciCAL.rar)SciCAL.rar[ ]2212 kB

Maturant: Pešić Milan, IV-4, Elektrotehničar računara

Predmet: Programiranje
Tema: "Kalkulator"

 

Na izradnju kalkulatora sam se odlučio zbog svog dobrog poznavanja matematike i ličnog interesovanja za ovu vrstu programiranja.
Projekat je radjen u Visual Studiu 2013, u NET. Framework 4.5 okruženju. Projekat je Win Form Aplikacija povezana sa Access bazom podataka radi lakšeg korišćenja unešenih vrednosti i dobijenih rezultata.

Ovaj projekat predstavlja napredni (drugačije poznat i kao „Naučni“) kalkulator koji ima mogućnost izračunavanja osnovnih arihmetičkih operacija ali i naprednijih trigonometriskih, operacija kombinatorike, korenovanja, stepenovanja i drugih. Pored ovih operacija kalkulator sadrži već gotove, najznačajnije, matematičke konstante kao i mogučnost čuvanja predhodno unetih rezultata kao i pripremu njihovog štampanja u vidu izveštaja.
Kalkulator ima nekoliko delova:
 u donjem desnom uglu moze se videti numericka tastatura za unos kao i tasteri osnovnih arihmetičkih operacija (po uzoru na Num Pad na tastaturi).
 u gornjem levom uglu aplikacije se nalaze 2 displaja, realizovana uz pomoć 2 textbox-a. Prvi služi za prikaz zadate operacije (zadatka) a drugi za unos operanada.
 U DataGridView-u se čuvaju predhodno obrađene operacije i rezultate.
 ostatk radne površine aplikacije čine dugmići za prikaz i pozivanje predhodno pomenutuh operacija i konstanti.

Pesic Milan

 

Attachments:
Download this file (Pesic Milan Maturski.doc)Pesic Milan Maturski.doc[ ]295 kB
Download this file (SciCAL.rar)SciCAL.rar[ ]2212 kB

Maturant: Icić Nikola, Miladinović Nikola, IV-4, Elektrotehničar računara

Predmet: Programiranje
Tema: "Escape room igra u C#"

 Može da se kaže da je vreme sitnih igara davno iza nas. Do ovakvog argumentovanja dovele su nas činjenice da se konzole za igre stalno razvijaju kao i računarski hardver koji, i dan danas, još uvek važi za igračku platformu. Računar kao konzola za igru se sve više zaobilazi zbog problema sa piraterijom i konstantnom hardverskom nadogradnjom dok konzole imaju svojih par godine slave pre nego što ih zamene bolјe verzije. Ali, postavićemo ovde sebi jedno pitanje, šta ako suštinu računara i njegove periferne ulazne uređaje ne koristimo podređene morednim next-gen naslovima, već obrnuto?
Svaki deo perifernog računarskog hardvera koristimo za igranje igre. Tastaturu za kucanje, miš za prevlačenje preko ekrana, zvučnike za osluškivanje i tome slično. Kada se sve ovo sabere dobija se jedna velika kompikovana celina. Dobija se jedna slagalica, slična onoj čije rešavanje mi simuliramo u našoj igri ICA AND MICKO'S ESCAPE ROOM.
Pre nego što se detalјno upustimo u probleme i realizaciju naše igre, nastavićemo sa ovim uvodom i pitanjem da je računar zaista postao sveden na pokrete i desni klik miša, kao i dugmiće w,a,s,d.
Težnja velikih razvojnih timova koji se bave izradom video igara, a za to su najčešće zaduženi kreativni dizajneri, jeste da se lik u video igri potpuno spoji sa publikom, ili obrnuto, da se igrač potpuno saživi sa likom. Ta ideja potpomognuta je subjektivnom kamerom first person, dovolјnom količinom FPS-a da cela igri liči na simulaciju realnog života. Svi dizajneri se jako trude da izgled njihovih igara izgleda što realnije kako bi i sam proces saživlјavanja sa svetom bio lakši i jednostavniji. Oni jednostavno uvuku igrača u taj modelirani svet i ne dozvolјavaju mu da izađe iz tih okvira, da vidi širu sliku i da se služi ostalim računarskim resursima. Igrač/Heroj jedino može da se koristi sredstvima koja su mu programeri ostavili na raspolaganje.
Priča je drugačija sa igrama-slagalicama u kojima igrač mora ponekad da otvori digitron, mora da osluškuje skriveni kod i slično.
Upravo zbog toga, manje zbog bunta prema načinu na koji današnje video igre od računara i korisnika prave robova, a više zbog velikog interesovanja ka ovoj temi, mi smo osmislili i realizovali igru, po uzoru na koncept igre „Pobegni iz sobe“, koja nosi naziv: ICA AND MICKO'S ESCAPE ROOM

escape1

escape2 

escape3

DOWNLOAD

Maturant: Stojanović Aleksandar, IV-4, Elektrotehničar računara

Predmet: Programiranje
Tema: "Aplikacija za prikaz prikaz vremena i datuma"

 

Živimo u svetu u kome je vreme jedan jako bitan resurs. To je resurs podložan stalnim promenama i kao takav, on nema konačnu definiciju, on nema konačnost. Može se sve više sabijati, ubrzavati, drugim rečima u što manjem vremenu činiti što više. Analogna tehnologija sata zastarela je i više je niko ne koristi, više niko nema vremena da se osvrće iza sebe u prostoriji i da juri kretanje kazalјki sata. Sat, kao pokazatelј predragocenog vremena, mora stalno da bude prisutan, na telefonu, na plejerima na računaru pa i u sklopu svake aplikacije. Moja ideja kombinuje programsko rešenje analognog sata i njegov arhaični izgled, a sve to kombinovano u digitalnom obliku.

-Pronalaženje inspiracije i rađanje ideje-
Naime, moja prva ideja kada je u pitanju maturski rad, zapravo, bila je programiranje kalendara koji će prikazivati veme onako kako su vreme računali naši preci, stari Sloveni. Međutim, kako nisam imao dovolјno literature da utvrdim u potpunosti kako su oni praznovali svoje praznike i određivali dane na koje slave svoje praznike, odlučio sam da napravim projekat koji takođe ima veze sa prikazivanjem vremena, a inspiraciju za moj projekat pronašao sam u pesmi „Savior in The Clockwork“ (Spasitelј u mehanizmu sata) grupe Avantasia. 

stojan1stojan2stojan3

Attachments:
Download this file (Stojanovic Maturski rad.doc)Stojanovic Maturski rad.doc[ ]643 kB
Download this file (Stojanovic Maturski.rar)Stojanovic Maturski.rar[ ]11409 kB