Још једна од компанија која нам је у току мобилности пружила доста конкретних увида у област роботике јесте компанија Енгино из Лимасола. За разлику од претходне, видели смо да је Енигма оријентисана више на педагогију, дидактику и учење кроз игру, примењено за децу и ђаке свих узраста – од деце предшколског узраста, до ученика средњих стручних и осталих школа.
У оквиру продајног салона компаније Енгино, на лицу места видели смо могућности примене роботике у педагогији, васпитању, дидактици и у наставном процесу. Научили смо да се роботика не мора користити искључиво у сврху стицања знања из технике, већ из небројено много разних области – од механике, и хидраулике, до биологије, космолошких наука и многих других. Наставницима школе ово отварање перспектива се показало од велике користи, након чега смо имали дискусију о могућностима примене роботике у разним областима наставе. Истакнута је важност роботике као ултимативног средства за стицање сазнања.
Учесницима тренинга, особље компаније Енгино је представило процес програмирања њихових робота. Видели смо да се програмирање извршава на лак начин, у повољном графичком окружењу помоћу програмских блокова. Овакав програм се компајлира, учитава у контролер, након чега се управља роботом. Сем тога, видели смо могућности имплементације разних типова контролера – Arduino, или Raspberry Pie. Свака роботска станица на себи је имала везу са улазима (сензори на роботу – ултразвучни за избегавање колизије, сензор боје за детекцију боје пода), и илзазима (светлосни сигнали у разним бојама, и звучни сигнали). Учесници тренинга су посао обављали у тимовима, при чему је сваки тим чинио један наставник и два ученика. Сваки тим је на лицу места преносио код у контролер програма, и вршио управљање роботском станицом.
Сем овога, учесницима тренинга су представљене могућности примене нових технологија у образовном процесу – пре свега 3D штампача и CNC ласера.