Наставне теме/ Фонд часова по темама |
Садржаји по темама |
Увод (1) |
Уводни део укратко обрађује три теме значајне не само за непосредну реализацију часова/ радионица, већ и за сагледавање наставног програма као целине. Прво поглавље даје основне информације о садржају и могућим приступима образовању за демократију и грађанско друштво. Други део садржи детаљна упутства -сценарије за реализацију сваке наставне јединице |
Ја, ми и други (6) |
Циљ ове тематске целине обухвата питања и ставове које имамо према себи, другим људима и групама; лични и групни идентитет, развијање самопоштовања, разумевања и уважавања других |
Едукативна радионица-филм у настави (3) |
Циљ ове радионице је да се ученици уведу у наствну тему путем филма, да након гледања филма учествују у дискусији на задату тему и искажу своје мишљење и ставове о теми. |
Комуникација (7) |
Циљ овe тематске целине је изражавање и саопштавање мишљења и комуникације са другима; поступци и вештине ненасилне комуникације |
Односи у групи/ Заједници (7) |
Циљ ове тематске целине је да покаже да постоје различити типови доношења одлука у групи и да подстакне ученике да испитају њихове предности и ограничења |
Решавање сукоба (7) |
Циљ ове тематске целине је да се ученици преко личног искуства упознају са динамиком конфликата, да стекну бољи увид у факторе који утичу на понашање у конфликтним ситуацијама да би се откриле потребе и страхови страна у сукобу и да би дошло до конструктивног решавања сукоба |
Насиље и мир (6) |
Циљ ове тематске целине је да ученици кроз разговор и анализу (из штампе, ТВ емисија, филмова) уочавају различите врсте насиља, како оне видљиве тако и прикривене, стичу свест да насиље постоји у свим сферама друштва и да у свести већине људи постоје стереотипи о томе ко су насилници |