Предмет Практична настава |
|||||
Циљ предмета Оспособити ученике да примењују стечена знања у конкретним пословима образовног профила. |
|||||
Полазна основа: Службени гласник РС – Просветни гласник бр. 20 из 2007. године, страна 18-19 |
|||||
Препоручена литература: М .Добрић,М. Медаревић-Практична Настава I и II разред саобраћајне школе. |
|||||
Разред Други (Возач мот .возила.) |
недељни фонд часова: 4 |
годишњи фонд часова:140 |
|
||
Наставне теме / Фонд часова по темама |
Садржаји по темама |
Задаци |
Начин остваривања програма |
Наставна средства |
Напомена |
ЕЛЕКТРИЧНИ ЅИЅТЕМИ ПАЉЕЊА И УБРИЗГАВАЊА. (36 )
ЕЛЕКТРИЧНИ УРЕЂАЈИ НА МОТОРУ . (16 )
ЕЛ.УРЕЂАЈИ НА МОТОРНИМ ВОЗИЛИМА ( 24 )
ALAT OPREMA I PRIBOR(32)
РАМ И КАРОСЕРИЈА МОТ. ВОЗИЛА ( 8 )
ПРЕНОСНИ МЕХАНИЗАМ ВОЗИЛА (40)
|
Упознавање са Оловним и Челичним акумулаторима,провера исправности,отклањање недостатака,нега,и одржавање.Упознавање ученика са системима паљења(батеријски тип,магнетни тип,остали типови) Израда модела батеријског паљења.систем убризгавања код ОТО моторам
Основни склопови аутомобила и њихова функција.Мере заштите при поступку демонтаже , монтаже мотора,прања,чишћења и одмашћивања делова.Заштита делова од корозије.
Упознавање ученика са светлосносигналним уређајима на возилу и њихова провера исправности рада.Електроинсталација возила(проводници,осигурачи,прекидачи..)Контролно мерни инструменти(индикатори повишене температуре,притиска) дијагностицирање кварова.Уређаји за климатизацију,брисачи стакала и фарова.Такограф, функција,начин рада,исчитаванје података
Упознати ученике са функцијом рама и каросерије,врстама и конструкцијама, матерјалима за израду.Арњеви и цираде.
Упознавање са спојницама,дијагностицирање кварова,правилно руковање, нега и одржавање.Мењачки преносници,упознавање са врстама преносника. Разводник погона,зглобни преносници,погонски мост,дијагностика кварова начин поправке,нега и одржавање |
– Sticanje znanja o vozilima u drumskom saobraćaju. -razvijati kod učenika navike veština,preciznosti i odgovornosti u radu. -razvijati kod učenika navike o racionalnom i ekonomičnom korišćenju sredstava za rad. -osposobljavanje učenika za samostalnu intervenciju na putu. -osposobljavanje učenika za dijagnosticiranje kvarova.
|
МЕСТО РЕАЛИЗАЦИЈЕ: Kabinet za saobraćajnu praksu. Saobraćajna preduzeća u Pirotu.
ОБЛИК РАДА : Frontalni,grupni i pojedinačni.
ОДЕЉЕЊЕ СЕ ДЕЛИ НА ДВЕ ГРУПЕ
МЕТОД РАДА : Monološka,dijaloška,demonstrativna,praktičan rad.
ПРАЋЕЊЕ НАПРЕДОВАЊА УЧЕНИКА И ОЦЕЊИВАЊЕ:
|
-model vozila sa sklopovima -razni sklopovi vozila(motor,transmisija) -stručna literatura -knjige časopisi iz oblasti saobraćaja -šeme crtezi sklopovi -video bim |
КОРЕЛАЦИЈА СА ДРУГИМ ПРЕДЕМТИМА – ако не постоји избрисати
|
ТОЧКОВИ И ПНЕУМАТИЦИ (12)
БЛОК НАСТАВА (60 )
|
Упознавање ученика са правилним начином демонтаже и монтаже точка са пнеуматиком.Статичко и динамичко уравнотежење точка.Нега и одржавање пнеуматика.
Упознаванје са процесом рада саобраћајних предузећа,мерама зажтите на раду и очувања животне средине. Познавање саобраћајних правила и прописа. |