Предмет: |
технологија образовног профила |
Циљ предмета: |
стицање стручних и теоријских знањапотребних за успешно схватање технолошких процеса и технолошких законитости применљивих у непосредном извршилачком раду у домену образовног профила аутомеханичар |
Полазна основа: Службени гласник РС - Просветни гласник број 12 од 6.новембра 2006.године (стр.8-10)
Прероучена литература: Димитрије Јанковић
Teхнологија образовног профила АУТОМЕХАНИЧАР за трећи разред машинске школе
Разред: III Недељни фонд: 3 часа Годишњи фонд: 96 часа
Наставна тема / Фонд часова по темама |
Садржаји по темама |
Задаци |
Начин остваривања програма |
Наствна средства |
Напомена |
Мерење и контролисање (2) |
-Обнављање стеченог знања о мерењу и контролисању геометријског облика и храпавости. -Мерила за притисак, брзину и температуру |
-стицање знања о методама, поступцима и принципима техничког одржавања моторних возила, принципима функционисања мотора и постављања дијагнозе кварова на њима
- стицање знања о значају мерења и контролисања, о мерним и контролним алатима, о потреби праћења и утврђивању квалитета извршеног задатка
-оспособљавање ученика за разумевање и самостално коришћење техничке документације и примену стандарда
-схватања значаја повезаности и међузависности елемената радног процеса који представљају технолошку целину у одржавању у систему моторног возила |
Облици наставе Предмет се реализује кроз следеће облике наставе: теоријска нстава (3часa x32 седмица=96 часа)
Место реализације наставе Настава се реализује у кабинету за машинство
Неке часове појединих наставних тема реализовати кроз посету одређеним сервисима где се конкретно види место и улога делова на моторном возилима њихова поправка и употреба одређеног алата
Методе:вербалне, презентације, демонстрција рада, метода графита, грудва снега, метода четри корака, олуја идеја, индивидуални рад, фронтални рад и рад по групама
Праћење напредовања ученока и оцењивање Проверу вршити кроз: Усмено одговарање Тестове знања Проверу усвојеног знања и повезивања знања из више наставних тема у целину кроз разговор
|
Слике Шеме Компјутер са видео пројектором Уџбеник Мерила Контролници Делови моторних возила који се налазе у радионици Модел моторног впзила са свим механизмима Симулатор рада мотора моторног возила |
На почетку сваке теме ученике упознати са циљевима и задацима наставне теме
|
Конструкција моторних возила (2) |
-Саставни делови и системи на моторним возилима, њихова улога и задатак на моторном возилу |
||||
Системи за пренос снаге (38) |
Саставни делови и функција појединих делова система за пренос снаге: -спојнице и различитих врста спојнице, -мењачки преносик и различите врсте мењачког преносника -зглобни преносник -асинхрони и синхрони преносник -погонски мост -точкови и пнеуматици -рачунарски управљани аутоматски мењачи -функције савременог аутоматског мењача -давачи на аутоматском мењачу |
||||
Систем за ослањање (4) |
Амортизери, еластични ослонци, стабилизатори пнеуматски ослонци |
||||
Систем за управљање (10) |
-врсте и задаци система за управљање -подсклопови који чине систем за управљање -класични управљачки системи -системи са серво појачалом - положај управљачких точкова и начин подешавања углова управљачких точкова
|
||||
Систем за кочење код моторних возила (15) |
-врсте и задаци система за кочење -подсклопови који чине систем за кочење и њихови делови -о разне врсте кочница(хидраулича, пнеуматска, механичка, електромагнетна) -успорачи - делови и принцип функционисања АБС, АСР, ЕСП и ЕДС системима |
||||
Техничко одржавање моторних возила (17) |
-Ссврха техничког одржавања моторних возила, организацији и начин техничког опслуживања моторних возила. - Уређаји у радионици за техничко одржавање моторних возила. -Операције предвиђене при техничком прегледу моторних возила -Обавезни сервиси при одржавању моторних возила( нулти, први, други текући) -Уређаји и опрема ккоја се користи за дијагностику моторних возила -Контрола аеро загађење |
||||
Електро уређаји на возилу (5)
|
-Светлосни и сигнални уређаји на возилу, електронски системи, даваоци и извршни елементи, дијагностика кварова на електронски управљаним системима на моторном возилу
|
Врсте активности (доминантне активности за предмет) |
|
Наставник |
Ученик |
- мотивише ученике за учење - припрема и благовремено ученицима даје истраживачке задатке као помоћ приликом учења наставних тема - припрема наставне материјале - планира активности на часу и ток часа - објашњава, тумачи, анализира нове садржаје и појмове - подстиче активно учешће ученика у раду на часу - подстиче креативност ученика - подстиче активно учење - редовно вреднује рад и постигнућа сваког ученика - подстиче одговорност код ученика - упућује ученике на додатне изворе знања и могућности сазнавања |
- редовно чита лекције и додатну литературу на коју му указује наставник - припрема радни материјал за поједине часове према упутствима која је добио од наставника - активно учествује у дискусијама на часу - ради домаће задатке - активно учи - пита о свему што није разумео или га додатно интересује - редовно бележи у свеску све најважније чињенице и закључке са часа -разговара са наставником о наученом градиву и кроз разговор учи -на часовима провере решава тестове за шта бива адекватно вреднован |