Film

Top Panel

Maturant: Icić Nikola, Miladinović Nikola, IV-4, Elektrotehničar računara

Predmet: Programiranje
Tema: "Escape room igra u C#"

 Može da se kaže da je vreme sitnih igara davno iza nas. Do ovakvog argumentovanja dovele su nas činjenice da se konzole za igre stalno razvijaju kao i računarski hardver koji, i dan danas, još uvek važi za igračku platformu. Računar kao konzola za igru se sve više zaobilazi zbog problema sa piraterijom i konstantnom hardverskom nadogradnjom dok konzole imaju svojih par godine slave pre nego što ih zamene bolјe verzije. Ali, postavićemo ovde sebi jedno pitanje, šta ako suštinu računara i njegove periferne ulazne uređaje ne koristimo podređene morednim next-gen naslovima, već obrnuto?
Svaki deo perifernog računarskog hardvera koristimo za igranje igre. Tastaturu za kucanje, miš za prevlačenje preko ekrana, zvučnike za osluškivanje i tome slično. Kada se sve ovo sabere dobija se jedna velika kompikovana celina. Dobija se jedna slagalica, slična onoj čije rešavanje mi simuliramo u našoj igri ICA AND MICKO'S ESCAPE ROOM.
Pre nego što se detalјno upustimo u probleme i realizaciju naše igre, nastavićemo sa ovim uvodom i pitanjem da je računar zaista postao sveden na pokrete i desni klik miša, kao i dugmiće w,a,s,d.
Težnja velikih razvojnih timova koji se bave izradom video igara, a za to su najčešće zaduženi kreativni dizajneri, jeste da se lik u video igri potpuno spoji sa publikom, ili obrnuto, da se igrač potpuno saživi sa likom. Ta ideja potpomognuta je subjektivnom kamerom first person, dovolјnom količinom FPS-a da cela igri liči na simulaciju realnog života. Svi dizajneri se jako trude da izgled njihovih igara izgleda što realnije kako bi i sam proces saživlјavanja sa svetom bio lakši i jednostavniji. Oni jednostavno uvuku igrača u taj modelirani svet i ne dozvolјavaju mu da izađe iz tih okvira, da vidi širu sliku i da se služi ostalim računarskim resursima. Igrač/Heroj jedino može da se koristi sredstvima koja su mu programeri ostavili na raspolaganje.
Priča je drugačija sa igrama-slagalicama u kojima igrač mora ponekad da otvori digitron, mora da osluškuje skriveni kod i slično.
Upravo zbog toga, manje zbog bunta prema načinu na koji današnje video igre od računara i korisnika prave robova, a više zbog velikog interesovanja ka ovoj temi, mi smo osmislili i realizovali igru, po uzoru na koncept igre „Pobegni iz sobe“, koja nosi naziv: ICA AND MICKO'S ESCAPE ROOM

escape1

escape2 

escape3

DOWNLOAD